Kebaikan dan keburukan televisyen

Televisyen merupakan alat ciptaan manusia hasil daripada perkembangan sains dan teknologi. Alat perhubungan ini amat popular pada masa kini.

          Menonton televisyen mempunyai banyak kelebihan kerana televisyen menyiarkan pelbagai peristiwa yang berlaku di seluruh dunia. Melaluinya, kita dapat mengetahui cara dan gaya hidup masyarakat lain. Selain itu, terdapat juga rancangan-rancangan bercorak pendidikan yang disiarkan misalnya rencana. Kita akan memperolehi ilmu yang berfaedah daripada siri tersebut.

          Namun begitu, menonton televisyen juga boleh melalaikan dan membuang masa di depan televisyen terutamanya pelajar-pelajar. Mereka lebih suka menghabiskan masa di depan televisyen tanpa menghiraukan pelajaran.

          Kesimpulannya, kita boleh menonton televisyen tetapi mesti mengetahui batas-batas kerana televisyen mempunyai kebaikan dan keburukan.

34 Respons

  1. asal pendek sangat…..
    saye dh x de tempat lain lagi nk cari
    plzzzzz laen kali pnjng kn agy k…..:)

  2. YEAAA…. nice baby:D but you are too dissapointed to write the short composition…… try more harder;p

  3. pendek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! buat lagi sekali !

  4. pendek!!!!!!!!!!!!!11

  5. asal pendek sanad krngn nieym ? len kali buat layh pnjang lagi yerwp 1 be the best yOe ~

  6. asal pendek sanad ? xbest ar cam niey . len kaliey buat yg pnjang layh . bwu dapat markah terbaek . ingt yerwp .

  7. IUUUU…… perasan betol luqman 2 konon mcm cikgu! wekkkkkk!!!!!!

  8. karangan yg terlalu pendek boleh kasi 3 bintang drpd 10

  9. Boleh tahan karangan ni. Cuma perlu tambah isi. Alamak! Macam cikgulah pulak. Hahaha!

  10. yaaa la… ringkas sangat ni,.. nakk sangat cari info mation tetang niiii… kebaikan dan keburukan tv niee,,, aduiii naa…………..

  11. awt ringkas sngt??????
    sy perlukan sgt neh……
    yang mndalam lg……………..
    plizzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. thanxz ya!but too short lorhh…hmm..=)

  13. saya nak you tlg cari tentang kebaikan dan keburukan sains teknologi pls ye

  14. hey saya perlu maklumat tentang kebaikan dan keburukan

  15. idiot petikan so shor tsooooooooooooo fuck you

  16. petikan sangat pendek so isi pun kurang tapi bolehlah usaha lebih utk mendapatkan banyak isi.boleh bagilah hmmmmmmm 26/40

  17. the esei so shOrt bUt niCe…. klu panjang sikit iT maY help Us tO dO assignment …. dank yiU!!!!!

  18. payah mencari huhu

  19. karangan nie best… tapi yang tak bestnyer dan sodihnyer…bebudak yang copy paste… untuk karangan mereka… kalau buat rujukan tak per…nie ada lagi yang begging gitu..kesian… tak reti nak buat karangan sendiri…awat bodoh sangat

  20. boleh tak awk panjangkan isi awk manti malam ni saya nak tengok isi awk panjang sikit cuma kena tambah 2 perenggan je lagi plzzzzzzzzzz.saya sangat memerlukannya sangat tolong bantu saya untuk kali ni saja okkkkkkkkkkk.

  21. awt ringkas sngt??????
    sy perlukan sgt neh……
    yang mndalam lg……………..
    plizzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  22. karangan…
    pendek sangat…..
    bleh wat yang panjang sikit x
    ni karangan budak darjah satu nie…..
    harap ambil perhatian…..

  23. assalamualaikum…boleh saya dapatkan kebaikan dan keburukan televisyen dengan lebih spesifik lagi.. saya memang mencarinya untuk assignment saya.

  24. wa saye nak cari yg panjang2 x de ke????

  25. ya, panjang sedikit! saya diberi tugasan esei tentang kesan buruk televisyen terhadap masyarakat… saya memerlukan isi yang kukuh dan matang… diharap encik dapat membantu saya… terima kasih…

  26. saya rasa tengok tv boleh menambah ilmu pengetahuan kita……..

  27. Assalamualaikum…….
    Mungkin ana boleh bantu….
    http://www.inter-islam.org/Prohibitions/tv.htm

    Artikelnya dalam bahasa inggeris..saya rasa agak susah untuk dapatkan pendedahan tentang hukum mengenai TV ni dalam bahasa malaysia.

    Any further question, plz visit ( dr iman itminaan90.blogspot.com)

  28. boleh tk huraikan lagi.. sya memerlukan information yang lbih mndalam untuk pidato sya.. harap reply cepat2222222

  29. assalamualaikum……saya memerlukan maklumat yang lebih terperinci mengenai keburukan dan kebaikan televisyen.saya mengharapkan balasan dengan segera.saya telah mencarinya didalam internet tetapi tidak memjumpainya.terima kasih

  30. Terlalu ringkas. Blh tk encik hurai lebih dalam. Saya jg nk tanya apakah kebaikan dan keburukan pertambahan saluran tv kpd masyarakat? Tolong balas dgn segera. Sy merayu dgn encik.

  31. aku suka bngt ama krgn km ni. buatin lg krgn yg terbaru ya, ma kasih…

  32. aku setujuh dgn pendapat penulis,tapi tentulah mereka-mareka yg memilih utk televisyen adalah sorang yg bijak membahagikan masa.

Tinggalkan Jawapan

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 42 other followers

