Majlis Perpisahan Tahun 6 (Ucapan)

Terima kasih kepada Tuan Pengerusi Majlis, yang berusaha tuan guru besar, guru-guru penolong kanan, guru-guru dan rakan-rakan sekalian. Selamat sejahtera saya ucapkan. Selaku wakil murid tahun enam, saya mengucapkan ribuan terima kasih kerana diberi peluang untuk berucap dalam majlis ini.

Guru-guru dan rakan-rakan sekalian,

Sebagaimana yang kita ketahui, hari ini adalah hari terakhir kami menjadi murid Sekolah Kebangsaan Seri Bestari. Selepas ini, kami akan melangkah ke alam persekolahan menengah pula. Selama enam tahun di sekolah ini, banyak kenangan suka dan duka yang tidak akan kami lupakan.

Yang pastinya, perkara yang paling tidak dapat dilupa adalah sikap guru-guru yang baik di sekolah ini. Segala titik peluh yang guru-guru sekalian sumbangkan dalam memberi didikan dan tunjuk ajar sejak mula kami tahu membaca, menulis dan mengira sehinggalah kepada segala ilmu yang dicurahkan. Budi yang guru-guru taburkan tidak mampu kami balas.

Hadirin sekalian,

Kesempatan yang ada ini juga, saya mewakili rakan-rakan ingin menyusun jari sepuluh memohon kemaafan. Sepanjang tempoh enam tahun berada di sekolah ini, sudah pasti ada kesilapan dan kesalahan yang kami lakukan. Segala teguran dan nasihat guru-guru pasti akan kami sematkan di dada.

Harapan saya semoga rakan-rakan akan terus berusaha dengan gigih apabila berada di sekolah menengah nanti. Semoga guru-guru di sekolah ini akan terus mendoakan kejayaan dan kesejahteraan kami. Jika ada kelapangan, pasti kami akan datang lagi menziarahi guru-guru di sini.

Saya akhiri ucapan saya dengan serangkap pantun.


Kalau ada sumur di ladang,
Boleh kita menumpang mandi;
Kalau ada umur yang panjang,
Boleh kita berjumpa lagi.

Sekian, terima kasih.

About these ads

89 Respons

  1. karangan ini memang bes

  2. karangan ni selamatkan saya dri kene mrh ngan cikgu .apa apapun thank you!;)

  3. god …time……………..i can do the folia……………………….ha…………..ha……ha………………..

  4. terima kasih … nasib ada kalau tak de tak boleh buat kerja sekolah… :) :) :) :) :) :) :D:D :D :D :D

  5. wah bagusnya karangan ini … sekarang saya boleh teruskan kerja sekolah saya…

  6. time kasih karangan ucapan

  7. time kasih ye karangan ucapan i love you

  8. karangan yang bagus

  9. best!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. thanx for this essays….coz help me to finish my homework…

  11. thank you,,this essay so smart..now,i can finished my homework,, >3

  12. thankz,,now,i can finish my homework n i can do it..tq. :)

  13. teks ucapan yg amat menarik…

  14. teks ucapan yg amt menarik…

  15. bgus argh bleh untk majlis perpisahan drjh 6 nnti

  16. thankz tok karangan niey..sbb bg aku ilham create teks ucapan tok berucap sempena majlis persaraan pengetua skolah aku.. :)

  17. karangan ni selamatkan saya dari kene sebat ngan cikgu ;) thnx

  18. the one who wrote this deserves a diomand bangle                               AWESOME $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$  I LUV MONEY   ( THIS IS SYMBOL OF MONEY WHIC I LUV THE MOST

  19. terima kasih kerana telah membantu saya menghabiskan kerja sekolah.

  20. best glerrr karangan niee…

  21. it is a wonderful karangan.it can help me to acheive 5′A

  22. NASIB BAIK KARANGAN KAU KALAU X…………………………. ?

  23. thankz for help me to finish my homework….i like….

  24. Thank you so much…I was being asked to say this on stage during my coming “Perpisahan Tahun 6″…TQ so much! :) <3

  25. i like this essay.. thank you for helping me… now,i can do my homework.. thank you!

  26. baguslah karangan awak.. terima kasih diucapkan.. tapi knpa yg atas2 tu x de perenggan? sorry klau sy komen.. sy cuma tanya je…

  27. :) :) :)
    !!!

  28. <3 <3 ..
    nice2 . .
    suka sgat !! :)
    (!)

  29. perenggan ke enam pantun…..<3 <3 <3 <3 <3 <3 :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

  30. very very thank u bcoz thiz essays very helpful 4 me best of luck 4 ur UPSR,PMR and SPM ……=) =) =) =) =)

  31. woi aq ska krangan hg!!!!!
    stai next time do it more better ! :) :) :) :)

  32. i really love this essay
    i’m from u.s.a however i can understand this little :)
    anyway good job !

  33. karangan ni slamatkan nyawa aq daripda kene rotan…………..

  34. :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) : ) :) :) :) :) :)
    <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

  35. sedihnye…tentu tahun 6 ni bnyk dugaan…bnyk sgt peperiksaan….rse takut nk tinggalkan sklh…

  36. :P :P :P :P :P :P :P :P :P :) :) :) :) :P :P :P :P :P :) :P :) :P :) :P :) :P :) :P :) :P :) :P :) :P :) :P :) :) :P :) :P :) :P :) :P :) 8-) 8-) 8-)

  37. :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

  38. wowx3 i like this essay!!u are my hero for eva n eva!! :)

  39. so sweet i love this essay i hope you to do very well next time but this essay is the bestest essay for me!!

  40. krgn ny bguss i like it!!!i can do my h0mew0rk with this essay !!!u are my her0 4 eva n eva

  41. bgus untuk kita smua org yng mengnkan ucpn perpishn

  42. karangan nie t’lampau panjang lah….cigu aq marah lah….

  43. xD ….Thanks for the essay! U my hero ^.^

  44. fuhhh…. cuti skolah 2 minggu memang banyak ar kerja skolah….6 karangan pulak tu… nsib baek cikgu kasi tiru…… alhamdulillah… krna dpt siapkan kerja skolah…….thank you so much……

  45. thx for the karangan …..=) ur my hero!

  46. saya rasa macam karangan ni dah dibaca..ianya ada di laman web lain..

  47. karangan yg bagus……

  48. tq…untup karangan ni..

  49. best karangan…tq….i love the esay

  50. thank you for the karangan.I LOVE YOU

  51. pada musim cuti sekolah yang lepas saya bersama keluarga saya telah pergi berkelah ke pantai port deson kami bertolak dari kl pada jam 9.00am dan tiba ke pantai pd pada jam 10.45am sepanjang perjalanan saya ke pd saya dapat melihat begitu banyak kenderaan berada di jalan raya tetapi ayah memandu dengan tenang dan sabar akhirnya kami sekeluarga tiba ke pd di sana saya dapat melihat begitu banyak orang yang berkunjung dan ada juga pelancung yang datang dari merata tempat di dunia terutama orang putih,orang india dan lain- lain lagi bangsa di pd saya dan keluarga pun makan tgh di restoran nasi kandar selepas makan tgh kami pun bertolak dari pd ke kl selepas sampai di tol kami berehat sebentar di kedai makan selepas berehat di kedai makan kami pun terus bertolak tol ke klkami ternampak kereta terbalik di jalan raya selepas kami ternampak kereta terbalik kami pun teruskan perjalanan saya ke kl selepas sampai di rumah saya. sekian di sini sahaja saya berterima kasih.

  52. i like karangan nie>>>>….

  53. bagus memang bagus tapi ada kesilapan sedikit
    (jari sepuluh)sepatutnya (sepuluh jari):D
    dian:setiap pertemuan mesti ada perpisahan.
    akhirnya setiap makhluk pasti akan berpisah jua

  54. thankz untuk karangan ni. mmg mantap.
    lagi pon bleh gune untuk mjls p’pisahan nanti.

  55. Huh…… nasib baik la ada karangan nie…… aq nak berucap kat majlis ni.

  56. eh kiara…kalau kau jelez..ckp la jelez….kau tu nak ckp org cermin la muka kau yg hodoh tu..

  57. terima kasih kerana terbitkan teks ucapan ini. saye sendiri nak gunakan untuk membuat ucapan di sekolah saye.

  58. homework3..x pernah nak habis….nasib la saye dpt contoh dr internet!..selamat la saye..saye memang lemah BM…kalau BI hebat lha saye..hehe..

  59. bgs nie…saye dpt buat homework saye dengan segere,,,hahha…

  60. AQ wat lg baek

  61. wah, berbakat besar!!! klo awak wat karangan niy mesti awak dapat 27 ke atas…

  62. Trima kasih utk karangan ini ia sangat bagus utk pemeriksaan saya

  63. your story is so smart ,,,, thank you because ……… I was finished my homework . and GOOD LUCK FOR YOUR UPSR EXAM … moga – moga anda mendepat 5A dalam UPSR yang akan datang tidak lama lagi

  64. OMG….thank you so much i finally finish my homework!!!
    I’ll come back 2morrow n comment again about wat my teacher said……tank u whoever who wrote dis karangan he saved my live !!! U R MY HERO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  65. bestnya saya mendengarnya,keep it up

  66. bosan saya mendengarnya,baliklah

  67. haloo… take alot of this it willl be good for you

  68. thanks for your essay….

  69. cooooooooool man,keep it up

  70. this 1 is totaly nice..i copied it and i got 29 over 30 for karangam from my tutuion teacher…wow,……and thankz again…bye!!

  71. wow!
    this is a cool essay! ;D

    damn good

  72. karangan ini sgt bagus dan blh dijadikan panduan

  73. this is the ucapan that i was looking 4…tq!!!

  74. Thank you! now i finished my homework with this! and i got 30/30 , and my teacher praised me and said it was a good essay thank you!!!

  75. goood

  76. sangat bagus karangan nie..

  77. thank you!

  78. esok nk UPSR bole gne Ucapan nie

  79. thx ,goodbye ,goodluck &thx again
    this is the exectly essay i’m looking 4
    wish me & my frenz luck…
    keep praying 2 the muslim until ur exam result come out

  80. tak la karangan bebanyak agie

  81. sedihnye.thn ni aq last sekolah.uhuhu…….

  82. gile-gile sdih karangan kau ni.andai aku ditempat orang yg mendengar ucpan tu mesti aku nangis k lah bye

  83. best…..sedih la saye sbb teacher saye nk pindah…huhu..

  84. thanx….. thanx….a lot jgn lpe ltk bnyk2 agie contoh karangan :-)

  85. kenapa harus ada pertemuan bila harus berpisah hal yang sangat menyenangkan sekaligus menyedihkan

  86. best ucapan for majlis perpisahan guru! i love it!

  87. Thx for the karangan.U are my hero!!

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 42 other followers

%d bloggers like this: