91 Respons

  1. saya memerlukan rencana tentang gejala pembuangan bayi.taraf stpm.

  2. saya memerlukan contoh karanga yang bertajuk faktor-faktor kes kemalangan berlaku.

  3. karangan tau ..
    aduhh mneww nieyy lmbt nyerrr .

  4. tolong laa .. susah nk crik .. saye nk sekarang . sebab besok cikgu sayerr nk cek .. boley x . saye harap buat secepat mungkin .. tpii tak payah laa panjang sangat .. sedikit pon jadi laaaa ..
    tankssss <3 <3 <3 <3

  5. saya memerlukan sedikit langkah langkah untuk menarik kedatangan pelancong ke malaysiaa … harap harap boley .. cpt sket tau .. saye nk arinniey ..

  6. Please tlong sy carikan karangan ciri-ciri wanita yang dikagumi di abad 21.

  7. assalamualaikum…..saya nak cari maklumat tentang
    peranan pendatang asing ke negara kita..ada yang bleh bantu x???:)

  8. saya nak cri karanagn yg btajuk kepentingan penggunaan internet terhadap pelajar..tpi ssah btul nak cri..boleh tolong x…:(

  9. Saya Ingin Mencari Karangan Tentang kesan – kesan permain siber pada remaja ? someone please help me :(

  10. saya mau modul karangan yg bertajuk permainan tradisional.
    bole seseorang bantu saya….isi penting je pun ok bah…..

  11. assalamualaikum, saya ingin mencari sebab gejala pembuangan bayi

  12. salam,,,sye form 3,,,bleh x tlong sye crikan krngan b’tjukkesan kemasukanpendatang asing

  13. tolong sye mcm mne nk wat folio tentang kemalangan jalan raya……….kat mne sye nk cari….

  14. alahai apsal maklumat nye ckit..xmantop la…

  15. salam , sya nk cri mklumat tntg budi bahasa budaya kita n vandalisme

  16. assalamualaikum..
    tugasan saya ialah “NILAI MURNI YG MASIH KUKUH DALAM MASYARAKAT MALAYSIA”.
    blh bkongsi tuk tugasan tersebut..
    terima kasih

  17. tlng…bri kan sy idea tentang karangan kecuian pemmandu di jln raya

  18. tln…bri sy idea tentang kecuian pemban di jalan raya

  19. saya hamirul azizi…..? lakaran kata yg saya katakan ialah kecuaian pembandu kereta di jalan raya

  20. dh hntr dh x leh nk kasi dah….

  21. say memerlukan bahan untuk alam sekitar……:p (^^^)…..:)…….()

  22. tlg beri sya idea tntng pencemaran alam sekitar

  23. blh kh tlg berikn idea tentang pencemaran alam sekitar kh utk folio geo …….pleass siapa yg baik ati

  24. nok karangagn==

  25. salam , mntak tlg bleh , korang2 kngsi2 r polio geo 2011 dgn kteowg ,

  26. salaam , mntak tlong bleh ??? leh tak sape yg baik aty tlg r kongsi2 wt polio geo dgan aq :-(

  27. cye mmerlukn sckt ptlgn anda tntg pemasrn

  28. Saya nak ayat huraian bagi ‘Kecuaian Pemandu Menyebabkan Kemalangan’ dan ‘Pemandangan Pada Waktu Itu Sungguh Indah’

  29. salam. boleh tak kongsi sedikit perihal budaya berpasangan dalam kalangan remaja. terima kasih ;)

  30. salam sume….
    nk mnx tlog ney…..
    bley x korg sume kgsi idea cmne nk wat folio sejarah fom 3 taon ney…..
    tlog ar….
    idea da x dew da ney…..
    tajuk dye INSTITUSI PENTADBIRAN TEMPATAN…..

  31. salam….saya pelajar upper6 ,ada satu soaln mengenai kemajuan negara dalam perubatan….sape2 yg boleh menyumbangkan idea sngat dialukan2……wasalam see u

  32. salam…saya pelajar upper6,ada satu soalan mengenai kemajuan negara dalam perubatan ,sape2 yg boleh menyumbangkan idea…sngat dialukan…..wasalam see u

  33. wawancara sal punca2 pembuangan bayi xde ke…..
    xjmpe cri r…..

  34. Perangkaan terbaru mengikut sumber JKM adalah seperti berikut:“ .. pada 2004 hingga 2006 mencatatkan 145 bayi iaitu 56 bayi lelaki dan 89 bayi perempuan diserahkan kepada JKM dalam keadaan yang masih hidup dan sihat. Tetapi jumlah itu berbeza dengan statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mencatatkan 176 kes bayi terbuang dalam tempoh sama, kerana jumlah bayi dicatatkan polis termasuk bayi dijumpai mati”Statistik Ibu Pejabat Polis Bukit Aman mendapati jumlah kes buang bayi antara tahun 2000 hingga 2006 adalah seramai 580 bayi. Bilangan kes meningkat saban tahun, di mana sebanyak 65 kes buang bayi dicatat pada 2000 dan meningkat kepada 83 kes pada 2006. Daripada jumlah 83 kes itu, 79 membabitkan kes pembuangan bayi yang baru dilahirkan dan empat kes pembuangan janin. Dalam tempoh lima bulan pertama tahun ini sahaja, hampir saban hari terdapat laporan mengenai kes buang bayi – sama ada yang masih hidup ataupun sudah tidak bernyawa.
    +1

  35. mat pgi,em sapa yg ley terangkan ngan sa,MENGAPA MSALH SEGILINTIR REMAJA YG TINGGL DI BANDAR BELUM DAPAT DI ATASI DNGAN SEMPURNA,N MGAPA ADA KLNGAN IBU BPA D BNDAR YG KRANG MGMBIL PHTIAN THDAP ANK2 MREKA.

  36. saya memerlukan statistik mengenai pembuangan bayi kerana hendak menyiapkan presentation tuk subjek bi…

  37. nak dptkn statistik terkini masalah pembuangan bayi di malaysia..utk wat research form 6

  38. salam,sy sdg mncri info tntang maharaja paling terkenal di dalam dinasti china dan kenape????

  39. ia boleh merosakkan mata kita dan membuat kita
    lalai

  40. assalammualikum..saya pelajar sekolah menengah kebangsaan likas tang masih berumur 16 tahun..saya ingin menetahui dengan lebih mendalam lagi berkaitan kes ini.mengapakah ada pihak yg masi mahu melakukan perkara ini sedang kn ianya adalah 1 beban untuk rakyat di negeri ini..ini la yang menyebabkan ibu bapa takut untuk melepaskan anak2 untuk terlalu bergaul..tapi, tiada lagi yg mampu saya katakan , kerana kbanyakan kes i ni dilakukan oleh pelajar2 IPTA. persoalannya, mengapa ?

  41. Perangkaan terbaru mengikut sumber JKM adalah seperti berikut:“ .. pada 2004 hingga 2006 mencatatkan 145 bayi iaitu 56 bayi lelaki dan 89 bayi perempuan diserahkan kepada JKM dalam keadaan yang masih hidup dan sihat. Tetapi jumlah itu berbeza dengan statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mencatatkan 176 kes bayi terbuang dalam tempoh sama, kerana jumlah bayi dicatatkan polis termasuk bayi dijumpai mati”Statistik Ibu Pejabat Polis Bukit Aman mendapati jumlah kes buang bayi antara tahun 2000 hingga 2006 adalah seramai 580 bayi. Bilangan kes meningkat saban tahun, di mana sebanyak 65 kes buang bayi dicatat pada 2000 dan meningkat kepada 83 kes pada 2006. Daripada jumlah 83 kes itu, 79 membabitkan kes pembuangan bayi yang baru dilahirkan dan empat kes pembuangan janin. Dalam tempoh lima bulan pertama tahun ini sahaja, hampir saban hari terdapat laporan mengenai kes buang bayi – sama ada yang masih hidup ataupun sudah tidak bernyawa.
    +1

  42. assalammua’laikum..saya skrg menuntut di Kolej Uni. Islam Antarabangsa Selangor..saya nak tahu apakah kesan meluasnya hedonisme kpd masyarakat,ibu bapa,diri sendiri,negara mahupun agama dari segi sosial,politik dan ekonomi?nak bahan drpd buku penulis..buku tentang hedonisme..

  43. salam..
    salam sejatera n slam perkenalan..
    tolong bgi sy info tentng kebaikan n kbrukan komputer dan intrnet..
    help me……
    i perlukan sgra coz nk ciapkan assgment yg d beri..
    thank bgi sape2 yang sdi help me……

  44. salam… ai… sy memerlukan kesan2 negatif tntang rancangan televisyen la… nk yg kesan power2 tau.. thnks lau ade yg tlg.. please…….help me… nk siapkn laporan nie……

  45. i rase kte perlu membuat satu rancangan tentng zalimnya membuang bayi yang baru lahir……….

  46. saya memerlukan ulasan mengenai punca-punca pembuangan bayi… terima kasih…

  47. saya nak tahu informasi tentang kes pembuangan bayi yang semakin berleluasa sekarang. saya harap dapat memperolehnya secepat mungkin.
    terima kasih

  48. aip smew..cmne nk wt wawancara ha?aku cnfsed la nk wt cmna!

  49. saya nak tahu informasi tentang kes pembuangan bayi yang semakin berleluasa sekarang. saya harap dapat memperolehnya secepat mungkin.
    terima kasih

  50. ASSALAMUALAIKUM & SLMAT SJHTERA SAYA MEMERLUKAN BAHAN UNTUK MEMBUAT KRJA KURSUS PENCEMARAN ALAM SEKITAR.

  51. bley x klu crikn sye contoh-contoh amln kitar semula??? plleezz!!!!

  52. i love it! thanks…easy 4 me 2 find new info…

  53. salam..bleh x nk thu rangka2 utk berdebat ala parlimen

  54. salam..sy nk thu rangka2 utk debat ala parlimen bleh x/?

  55. Sya nak contoh karangan tentang faedah-faedah melancong ke negara sendiri.

  56. saya nak karangan langkah-langkah mengatasi kesan negatif pelancongan.
    tq

  57. saya memerlukan isi-isi perpustakaan memainkan perana penting dalam meningkatkan budaya membaca dalam kalangan pelajar..saya akan membuat pembentangan kepada guru2 dan pihak PIBG..
    harap boleh tolong..

  58. saya mahu rangka karangan tentg kesan penulis blog

  59. permainan tradisional lbh selamat n seronok jika nk dibandingkan dengan permainan sekarang yang kebanyakkanny bahaya ….apa2 pn klau x ada dahulu mana mungkin ada sekarang

  60. boleh tak bagi kesan baik membaca novel dan perkara yang menarik tentang membaca novel

  61. saya mahu isi tentang kesan-kesan pekerja asing

  62. saya amat memerlukan langkah-langkah mengatasi masalah kepupusan warisan budaya tempatan..

  63. perlu statistik terkini mengenai pembuangan bayi di malaysia

  64. superb

  65. sy memerlukan lbih byk info tntg pembuanmgan bayi secara detail..

  66. sedang mencari statistik PATI di msia untuk thn 2009 dan 2008 beserte sumber rujukan…ASAP

  67. perkerja asing yang mendera anak-anak majikan perlu diberi pengajaran sekiranya mereka didapati bersalah. oleh itu kita tidak perlu berpaning kepala memikirkan perkerja,ada kalanya majikan juga perlu berwas-was ketika mengambil perkerja untuk berkerja di rumah kita sebagai pembantu rumah.

  68. Banyak kesan main permainan video terhadapa kanak2
    1. membazir waktu/ melalaikan
    2. membazir wang
    3. masalah kesihatan-badan lesu/ mata
    4. jejas pembelajaran
    5. kurang bertanggungjawab
    6. meniru aksi ganas video

    Hurai sendiri, ok…bye

  69. salam.saya perlukan maklumat pengenalan mengenai penderaan kanak2

  70. bleh tak bagi sy isi psl tempoh cuti penggal wajar dipendekkan?pliss pening kepala cri isi .

  71. saya nak tahu contoh-contoh masalah alam sekitar.selain itu,saya inginkan encik/tuan tentang cara-cara mengatasi masalah-masalah tersebut.saya juga ingin tahu,adakah encik/tuan berharap agar akan ada produk bagi mengatasi masalah tersebut?misalnya?terima kasih kerana melayan pertanyaan saya.

  72. saya memerlukan contoh atau rangka karangan mengenai pendatang asing tanpa izin atau pekerja asing.

  73. may i have a contoh karangan about “KESAN PERMAINAN VIDEO TERHADAP TINGKAH LAKU REMAJA DOAN KANAK-KANAK”

    Thanks…
    if got please send it to me…

  74. saya memerlukan lebih maklumat menegnai amalan membaca dikalangn remaja.selain itu, saya ingin bertanya lanjut mengenai bahan bacaan yang sesuai untuk remaja seperti yang dinyatakan dalam bahan yang dipaparkan sebelum ini di bawah tajuk amalan membaca.
    saya berharap agar maklumat yang saya mohon ini dapat diperoleh secepat mungkin.tq.

  75. salam..
    sy perlukan contoh report business plan mengenai recycle waste..ataupun ape2 yg berkaitan dgn recycle(kitar semula barangan buangan plastic,kaca,metal,kertas)

  76. saya cari contoh taklimat mengenai tempat tempat menarik di malaysia yang akan disampaikan kepada pelancong pelancong asing..secepat yang mungkin

  77. saya cari isi untuk debat ala parlimen yang bertajuk , pendidikan di malaysia bertaraf dunia.selaku pihak kerajaan yang membawa usul.dah puas cari, masih tidak jumpa isi berkaitan.mohon pertolongan

  78. Kepada Aliyah Fashehah,

    Perangkaan terbaru mengikut sumber JKM adalah seperti berikut:
    “ .. pada 2004 hingga 2006 mencatatkan 145 bayi iaitu 56 bayi lelaki dan 89 bayi perempuan diserahkan kepada JKM dalam keadaan yang masih hidup dan sihat. Tetapi jumlah itu berbeza dengan statistik Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang mencatatkan 176 kes bayi terbuang dalam tempoh sama, kerana jumlah bayi dicatatkan polis termasuk bayi dijumpai mati”
    Statistik Ibu Pejabat Polis Bukit Aman mendapati jumlah kes buang bayi antara tahun 2000 hingga 2006 adalah seramai 580 bayi. Bilangan kes meningkat saban tahun, di mana sebanyak 65 kes buang bayi dicatat pada 2000 dan meningkat kepada 83 kes pada 2006. Daripada jumlah 83 kes itu, 79 membabitkan kes pembuangan bayi yang baru dilahirkan dan empat kes pembuangan janin. Dalam tempoh lima bulan pertama tahun ini sahaja, hampir saban hari terdapat laporan mengenai kes buang bayi – sama ada yang masih hidup ataupun sudah tidak bernyawa.

  79. saya sedang cuba mencar statistik untuk kes pembuangan bayi yang terbaru di malaysia, iaitu dari aun 2003-2008

  80. saya perlukan sebuah karangan jenis syarahan yg bertajuk ‘wanita dan kecantikan sukar dipisahkan’. (spm form 4)

  81. saya inginkan sebuah karangan keburukkan televisyen kepada pelajar dan masyarakat.Tetapi tidaklah terlalu panjang

  82. ada tak contoh pidato tajuk-sains dan teknologi menyubur nilai kemanusiaan.

  83. saya memerlukan jawapan yang ringkas dan padat mengenai pengaruh internet di dalam membentuk minda seseorang. Terima kasih.

  84. hello can u tell me about “permainan tradisional”

  85. Mengikut statistik 2007 (Bernama), jumlah pelancong asing yang melawat Malaysia pada setengah tahun pertama tahun 2007 meningkat 24.8 peratus menjadi 10,690,426 orang berbanding 8,564,221 dalam tempoh yang sama tahun lepas.
    Ianya berpunca daripada sambutan yang menggalakkan dalam kempen Tahun Melawat Malaysia 2007 (TMM 2007) yang dilancarkan pada awal tahun tersebut.

    Singapura menduduki tangga teratas dalam senarai pelawat ke Malaysia iaitu seramai 5,287,290 orang diikuti Indonesia seramai 910,388 orang. Thailand menduduki tempat ketiga senarai itu dengan mencatatkan 817,550 orang. Pelancong dari China menunjukkan peningkatan yang tertinggi berbanding tahun 2006 iaitu naik 80.3 peratus menjadi 330,869 orang.

  86. huraikan pendapat anda tentang jumlah kehadiran pelancong ke negara kita

  87. anda ditugaskan mewawancara seorang pelajar cemerlang dalam bidang sukan untuk disiarkan dalam majalah sekolah.
    harap boleh tolong bagi dengan lengkap wawancara tersebut…
    standart SPM…
    time kasih…

  88. saya memerlukan hujah pencadang dan pembangkang bagi tajuk
    “Filem Malaysia Berjaya Memartabatkan Budaya Tempatan”,
    saya dah mencari bahan ini lebih seminggu
    . harap boleh tolong…..

  89. saya memerlukan bahan-bahan tentang faedah penambahan saluran televisyen di malaysia….. i cari hampir seluruh internet pun tak ade~! harap boleh tolong~~

  90. Saya telah pun memasukkan dua karangan mengenai keburukan televisyen di peringkat SPM. Sila rujuk untuk mencari isi-isi yang sesuai.

  91. saya memerlukan sedikit rencana atau pendapat mengenai keburukan menonton tv dengan lebih detail…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Ikut

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 43 other followers

%d bloggers like this: