Galeri

43 Respons

  1. kite prlu melupakn ap yg tlah trjdy kpd kite dlm mse lalu kite , dn kte jge prlu bersabar dn trus brsabr kk . . i’m so sad ..ūüė¶

  2. ye laa tu

  3. bguus,,,, ihh setuju bgt

  4. lucky and cute

  5. mmm amat rugi apabila seorang lelaki meniggalkan cinta wanita yang cantik budi dan agamanya tuk orang yang yang cantik wajahnya sahaja.. cinta akan wajah pudar jua akhirnya cinta kerana elok akhlaknya insyaallah kekal ke akhirnya… tapi janganlah lebih dari cinta kepada Allah… ^_^

  6. setiap yg baik datangnya daripada Allah dn yg bruk dtgnya dri mknusia itu sendiri….

  7. sweet….

  8. kita haruslah mencari wanita yg ikhlas terima kita seadanya………bkn kerana harta ataupun rupa tetapi kerana hati,perasaan cinta dan kasih syg….mohon petunjuk drpada yg maha Esa adalah lebih afdal jika kita ragu2 dgn perhubungan…….insya’allah……:)

  9. ya btol tu….selain tu kita kna lbh rdha dngn ktentuannye….krana bla kta mrdhai ia nye pergi kita akan barasa diri ini lbh bhagia walaupun sukr untk trima knyataan …lama – kelamaan kita akn jumpa ape sebb smua ini brlaku…..stiap pe yang berlaku de hikmah n kbaikan nya….jdi blajar dari pe yg belku………..biarkan ia pergi lepaskn perasaan yang terpndam sekian lama itu prgi mncri kerdhaan….sesungghnya cinta itu manis dan bhagian di sisi allah….
    .

  10. cinta xsmstinya memiliki…
    cinta adalah 1 kebebasan…
    cinta amat mudah jika saling memahami…
    jangan lupa,
    cinta manusia hanya di dunia…
    cinta xpnah mengabaikan manusia…
    xma mnusia yang mngabaikan diri demi CINTA…
    Cintailah Yang Maha Esa…
    Kerana DIA lebih berkuasa & lyk untuk dicintai..
    renungkan…hihi

  11. law aku. biar teada masa depan asal ada masa silam.. good luck. . . . . akhakhakhak. .. . .. . . . .

  12. Mai Gawsh,, so true

  13. sma ja

  14. bagi saya,didikan agama adalah cara yang harus ditekankan oleh kerajaan malaysia bagi mengurangkan kes-kes sebegini..
    ibu bapa adalah penyumbang utama bagi menangani kes-kes sebegini..

  15. Sekadar renungan sang pencinta,

    Setiap insan yang ada di muka bumi ini ingin hidup berpasangan, ingin disayangi, ingin dihargai dan ingin dicintai. Cintaku cinta yang tulus dan ikhlas bukan untuk dipersendakan dan dipermainkan.

  16. Assalamualaikum…

    Tersentuh dengan kata-kata di atas bagi seorang penulis seperti saya‚ĶSetiap makhluk di dunia ini Allah jadikan berpasang-pasangan. Cinta pertama tidak semestinya adalah cinta terakhir. Dengan itu pastinya wujud cinta kedua, ketiga dan seterusnya. Apa yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya. Tiada manusia di muka bumi ini yang sempurna melainkan ‚ÄėDIA‚Äô . Ada yang tersilap langkah ada juga yang melalui jalan yang betul. Cahaya tidak akan nampak kalau kita tidak menyuluhnya sendiri‚Ķ^^

    Saya nak ucapkan pada awak terima kasih…nice blog. Boleh jadikan panduan untuk saya juga sebagai penulis.

  17. memang pon LELAKI..
    prmpuan xkn wt law dye xtrkena.
    prmpuan dendam kuat k……

  18. wah.. gilek ar… ayat die jiwang ar…. benci i..

  19. salahkah aq mnyayangi insan yang bernama lelaki?????
    semalam..adlh kenangan..esok! aq mncipta lembaran baru untuk khidupannku..
    dan aq akan belajar melepaskanmu pergi, amir mustaqim!

  20. haiii!!

  21. wanita hiasan dunia..
    seindah hiasan adalah wanita solehah…

    so,,hias la dunia..

  22. besnya kalu dpt tahu siapa jdh kita kn. x la kita wanita dipermainkan sewenang2nya oleh llaki yg x bertanggungjawab…bkn semua la..segelintir sahaja.tp kalu trus dpt tahu jdh x syok plak kan msti xseronok hidup sbb xde pgalaman plak.hehe.ape2 pn tuhan dh tetapkan yg terbaik n jln hidup yg sgt indah bg kita,.syukur…yg pnting kita jgn silap jln..tp kdg2 silap gak..biasala 2 dh nm pn manusia xde yg sempurna kan..sm2 la kita doa yg terbaik tuk kita sume..mtk djauhkan dr org2 yg ingin menganiaya kita.mtk cpt2 tuhan bg petunjuk pd dia..amin

  23. bagi saya… wanita tu sempuna… tp sayang… kenapa lelaki yang ingin bersama dengan perempuan itu pergi… kenapa lelaki yang baik selalu kena tingal..? adakah si lelaki itu tidak sempurna..?
    begitu juga dengan perempuan@wanita…
    kenapa meraka tidak ditemukan degan pasangan yang setia…? apa-apa pun… kehidupan di dunia ni… banyak sangat cabaran… oleh itu… banyak kanla bersabar..
    hehehe… thanks…(^_^)

  24. salam..
    aku mencari kekasih yg boleh dijadikan teman hidup.. maksud ku, lelaki yg boleh dijadikan kekasih, dan juga kawan baik dalam masa yg same..
    tp skang dan dr pengalaman, lelaki selalu meminta agar mereka dibezakan.. dan itu yg membuatkan aku rasa ader penghalang.. dan berlaku pergaduhan..
    lalu aku putuskan menunggu jodoh yg tertulis di luh mahfuz..
    semoga lelaki itu, adalah kekasih dan kawan baik ku sepanjang usia hidupku dgnnya.. insyaallah.. aminnn…

  25. mestilah lelaki……mereka nie hanya taw amek kesempatan atas klemahan pmpuan…..mmg ark tak smue lelaki cam2….pi kbanyakanye hanye mempyai satu tujuan jus tuk mmpermainkan pmpuan jerw……..pengalaman bercinta dalm idop saya ni membuatkan kepercayaan saya terhadp lelaki berkurang…..ntahla….

  26. emm bg sy lh kn..
    dua2 men peranan..
    klu pmpuan x gedik..si llaki xkn lyn nye..
    si llaki plak..klu sft playboy x wjud lm dri..ok jek
    emm klu skdr nk menkn prsaan pmpuan..
    lupakan jelh..

    klu smua thu peranan..xkn tmbul mslah..
    so..fhm2 sndrilah..

  27. kenapa diberi madu sebelum tiba masanya?? itu salah wanita sendiri. stuju,, wanita dan lelaki…masing2 ada kekurangan sendiri. xda maknanya hubungan tu kalau kita x boleh terima kekurangan pasangan. kuncinya,, jangan lihat kepada kekurangan saja,, tapi renung2kanlah kelebihan dan kebaikannya. Soalan saya pula,, kenapa SESETENGAH lelaki terlalu mudah menghukum? setiap orang pasti pernah melakukan kesilapan. jangan terlalu mudah menghukum, ikut rasional la…

    -x suka hubungan lelaki-perempuan yang melampau,, bila dah timbul masalah npe nak bising. bak kata nabil, lu pikir la sendiri…

  28. setiap lelaki yang berjaya ada wanita di belakangnya

  29. Andai kau tahu…

    Aku mencintaimu kerna agama yang ada padamu….
    jika kau hilangkan agama dalam dirimu maka hilanglah cintaku padamu..

    nurkilan
    upC..2009.

  30. mmg lah laki2…….sape x knai. mrk tau ambl ksmptn je ngn p0mpuan………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!

  31. please give your no tel

  32. hahahaha lain padang lain belalang. tuhan jadi kan manusia n x same. itu semua dunia.

  33. kenape wanita??????????????? kenapa x lelaki???????

  34. fatanah… buzy kan diri anda,jadi kan kenangan lalu sbg semangat utk menerus kan idup.

  35. merepek argh..

  36. mintak pendapat,bagaimanakah kita hendak melupakan kenangan yag lalu?atas segala perbuatan yang kata lakukan dulu membuatkan diri tersiseh dan kisah cinta yag hanya sekerat jalan,tolog berikan pendapat dan nasihat. . . .

  37. Mudah-mudahan bertemu bidadari yang diimpi…..

  38. Ianya bukan soal gender, tapi lebih kepada individu itu sendiri. Sekarang ni, dah tak boleh kata, lelaki buat semua, dan perempuan mengharapkan semuanya dilakukan oleh lelaki. Masing2 ada peranan masing2. Ada juga dlm sesuatu hubungan itu, perempuan yang berusaha lebih, tetapi lelaki agak dingin, begitulah sebaliknya. Bertindaklah sewajarnya, kalau sayangkan hubungan itu…

    Tuan pensyarah, saya tumpang lalu…

  39. sape kate??
    lelaki xsemua macam tu..
    lelaki berubah ble terjadi sesuatu..
    bile kepercayaan dibalas dgn kecurangan..
    lelaki akan tercabar.. seolah2 ape yg di berikan tidak dihargai..
    hargai apa yg ada.. jgn mengharap bnda yg xde..
    dun expect more..
    kebanyakan perempuan mengharapkan lelaki buat segala nya..
    sedangkan mereka???
    perempuan kdg2 xnmpak semua tu..
    sbb 2 la golongan lelaki terase dan mencari org yg lebih menghargai mereka..
    xsemua lelaki same.. dan xsemua perempuan same..

  40. Perkahwinan……sukar ditafsirkan……

  41. wanita dlm hidup seorg lelaki…mcm baju…bila dh dipakai,tukar yg lain….bila dh x mahu,dibuang….

  42. sgt menarik….kalau lah lelaki tahu menghargai kehadiran seorg wanita dlm hidup dia…alangkah bahagianya kan….
    tp malang sekali,lelaki skrg xtahu nk mhargai seorg wanita…habis madu,..sepah dibuang….itulah nasib wanita zaman skrg….sbb tu la nisbah wanita lbh ramai dr lelaki..senang utk mereka mempermain2kan wanita…bila dh bosan,ramai lg menunggu dibelakang..org lelaki xperlu merayu dgn wanita…kuasa mereka lbh besar…

  43. Kata-kata yang awak garapkan untuk seorang wanita sangat2 menyentuh perasaan. Hanya seseorang yang menghargai wanita sahaja boleh menuturkan kata-kata sebegitu…..namun awak perlu menerima hakikat sebagai manusia biasa, wanita juga mempunyai kekurangannya….. justeru itu, bersedialah memaafkan kekurangan mereka. Insyaallah… hidupmu pasti tenang.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: